TRADICIJA OD 1923
OPŠTI USLOVI
MOGUĆNOSTI PLAĆANJA
INFORMACIJE O DRŽAVAMA
Azija
Izrael Japan Jordan Kina Malezija Singapur Tajland Vijetnam
Evropa
Francuska Grčka Italija Nemačka Portugalija Rusija Španija Švajcarska Turska Velika Britanija S. Makedonija Crna Gora
Severna Amerika
Sjedinjene Američke Države
evropa-avionom
evropa-autobusom
interkontinentalna
AVIONSKE KARTE
ŽELEZNIČKE KARTE
AUTOBUSKE KARTE
PLAN PUTOVANJA

1. dan (26.avgust 2022.) BEOGRAD - MOSKVA /KREMLJ/.

Sastanak putnika kod INFO PULTA, pored šaltera za check in na aerodromu “Nikola Tesla” u 04.05 sati. Let za Moskvu (JU 650) u 06.05 sati. Sletanje na aerodrom u Moskvi u 10.00. Panoramsko razgledanje grada. Moskva je jedan od najstarijih gradova u Evropi. Prvi put se pominje 1147. godine, a od petnaestog veka postaje prestonica ruske države. Taj status Moskva je imala do 1712. kada se glavni grad seli u Sankt Peterburg. Značaj grada nije opadao, a Moskva je postala centar brojnih značajnih događaja za ruski narod. Dvadesetih godina prošlog veka Moskva je postala glavni grad Sovjetskog Saveza i od tada nije gubila taj status. Danas je ovo moderna svetska metropola, centar ruske države, kulture, ekonomije, sporta. Brojni kulturno - istorijski spomenici potvrđuju značaj ovog prelepog grada. Crveni trg - srce Moskve, i ujedno početna lokacija za obilazak grada. Ovde se nalaze Lenjinov mauzolej, crkva Svetog Vasilija i jedan od zidova tvrđave Kremlj. Trg ima dugu istoriju, a prvi put se pominje u petnaestom veku, kada je na njemu osnovana pijaca. Crveni trg je jedna od najzanimljivijih turističkih lokacija u Moskvi. Lenjinov mauzolej čuva telo čuvenog sovjetskog revolucionara Vladimira Iliča Lenjina. Crkva Svetog Vasilija je zadužbina ruskog cara Ivana Groznog, a građena je u periodu od 1555 – 1561. godine. Ovo prelepo zdanje je jedan od simbola grada Moskve, a ovde se danas nalazi muzej. Boljšoj teatar je jedan od najpoznatijih u svetu. Predivna arhitektura i savršen umetnički program su glavna obeležja ovog zdanja. Katedrala Hrista Spasitelja je izgrađena 1997. godine, na mestu gde se nekada nalazila istoimena crkva iz devetnaestog veka, srušena u vreme vladavine Staljina. Prvobitna katedrala je predstavljala pomen na pobedu Moskovljana nad Napoleonom, dok je druga posvećena teškoćama Moskve u dvadesetom veku. Novodevičij manastir je podignut početkom šesnaestog veka i nalazi se u potpuno netaknutom stanju do dan danas. Ovo je ujedno i tvrđava, a u blizini se nalazi groblje na kome su sahranjeni brojni ruski velikani. Gorki park je dobio ime po Maksimu Gorkom. Svetski poznat park je idealno mesto za beg od gradske buke. U njemu se nalaze brojne turističke atrakcije koje svakako vredi obići. Slobodno vreme za putnike koji ne idu u razgledanje Kremlja. Fakultativni izlet za Kremlj - najznačajnije obeležje Moskve. Moskovski Kremlj , ili jednostavno Kremlj, je utvrđeni kompleks u središtu Moskve. Današnji izgled Kremlj je postepeno sticao vekovima, najviše između XIV i XVII veka pod uticajem tadašnje arhitekture koja je preovladavala u Rusiji i svetu. Tokom više od osam vekova postojanja, izgled Kremlja se više puta menjao. Svaka epoha ruske istorije i vladari koji su ih obeležili, ostavili su svoj trag u izgradnji i razvoju zgusnutih kremaljskih građevina, od kojih su Ivan Kalita, Ivan III, Katarina II i Nikolaj I Romanov su imali najviše zasluga za konačan izgled Kremlja. Kompleks uključuje četiri palate, četiri katedrale i ograđujući Kremaljski zid sa kremaljskim kulama. Osim toga, unutar ovog kompleksa nalazi se i Velika kremaljska palata koja je pre bila rezidencija cara u Moskvi. Najstarija građevina u Kremlju je Granovita palata, sagrađena za vreme Ivana III., 1491 godine Kompleks sada služi kao službena rezidencija predsednika Ruske Federacije i kao muzej sa gotovo 3 miliona posetioca godišnje. Kremlj gleda na reku Moskvu na jugu, katedralu svetog Vasilija i Crveni trg na istoku i Aleksandrovu baštu na zapadu. Od 1990 godine, zajedno sa Crvenim trgom, Kremlj je ušao na UNESCO-v spisak mesta svetske baštine kao mesto koje je neodvojivo povezano sa najvažnijim istorijskim i političkim događajima u Rusiji od XIII veka nadalje. Oružana komora, kuća sa blagom, deo je kompleksa Velike palate u Kremlju. Nalazi se u zgradi koju je 1851 godine izgradio poznati arhitekta Konstantin Ton. Muzejske zbirke temeljile su se na dragocenim predmetima koji su vekovima bili sačuvani u carskoj riznici i drugim mestima. Neki od eksponata izrađeni su u kremaljskim radionicama, drugi su prihvaćeni kao ambasadorski pokloni. Muzej je dobio ime po jednoj od najstarijih riznica Kremlja. Oružana komora čuva drevne državne relikvije, svečanu kraljevsku odeću i krunidbene haljine, odeću arhijereja Ruske pravoslavne crkve, najveću zbirku zlatnog i srebrnog pribora ruskih bogataša, zapadnoevropsko umetničko srebro, svečano oružje i oklop, ceremonijalne kočije. Muzej ima više od četiri hiljade primeraka primenjene umetnosti napravljenih u Rusiji, evropskim i istočnim zemljama od IV. do početka XX. veka. Najviši umetnički nivo i posebna istoriska i kulturna vrednost izloženih predmeta učinili su oružanu komoru Moskovskog Kremlja svetski poznatim muzejom. Odlazak autobusom do hotela. Smeštaj u hotel. Noćenje.

2. dan (27.avgust 2022.) MOSKVA - MOSKOVSKI METRO - PARK VDNH - /KRSTARENJE REKOM MOSKVA/.

DDoručak.Odlazak i razgledanje Moskovskog metroa, jedan od najlepših metroa u svetu. Stanice su ukrašene u bogatom socrealističkom stilu, sa širokim stubovima i masivnim lusterima koji dominiraju objektom. Moskovski metro ukupno ima 325,4 km pruge, 12 linija i 194 stanice. Prosečnim radnim danom u metrou se preveze 8-9 miliona putnika. Sistem je skoro u potpunosti izgrađen pod zemljom, mada pojedine linije (1, 2, 4) prelaze reku preko mosta. Izuzetak je Filjovskaja 4 koja ima 7 nadzemnih stanica. Prva linija otvorena je 15.5.1935 godine prema planovima Lazara Kaganoviča, između Sokoljnika i Parka Kulture. Konstrukcija prvih stanica je bila bazirana na drugim podzemnim sistemima, sa retkim konstruktivnim inovacijama. Kijevskaja stanica je bila prva koja je ponela nacionalne motive. Dodatne dve linije izgrađene su do početka Drugog svetskog rata. Arbatska linija je produžena do Kurske stanice Gorkovsko-Zamoskvoreckaja linija je otvorena između Sokola i Teatraljne. Dizajn stanica je pratio popularni art-deko stil, ali kroz socijalističke vizije. Takođe, došlo je do teničkih unapređenja – počelo se sa gradnjom na dubokim nivoima. Stanica Majakovskaja, na plafonu ove stanice, koja je izgrađena 1938.godine, može se videti mozaik sa potpornim stubovima od crvenog mermera i čelika u socrealističkom stilu. Posle rata počinje izgradnja četvrte faze koja je uključivala Kružnu liniju i duboku deonicu Arbatsko-Parkovske linije od Trga Revolucije do Kievskaje, i površinsku deonicu do Prvomajskaje. Rane 1950 godine su vrhunac dizajna i dekoracije i evidentni su na ovim stanicama. Metro u Moskvi predstavlja pravo remek-delo ljudske kreativnosti u graditeljstvu. Ceo sistem je za posetioce veoma atraktivan kako zbog lepih stanica tako i zbog svoje efikasnosti. Komsomolskaja je najprometnija stanica Moskovskog metroa, izgrađena polovinom prošlog veka pleni svojom galerijom mozaika sa temama iz bogate ruske istorije. Takođe se na jednoj stanici mogu videti bronzane skulpture vojnika crvenoarmejaca a koje imaju i funkciju stubova. Ceo sistem metroa je simbol napretka Rusije kao i Moskve. Preko jedinstvenog stila gradnje stanica i njihovih raskošnih enterijera netipičnih za ovu vrstu objekata može se pratiti razvoj sovjetske arhitekture i umetnosti (karte za metro se plaćaju na licu mesta-nisu uračunate u cenu putovanja). Odlazak do parka- Izložba dostignuća narodne privrede (VDNH) otvorena je 1 avgusta 1939 godine, a danas je to jedan od najvećih izložbenih, muzejskih i rekreacionih kompleksa na svetu. Izložbeni centar izgrađen je u doba Josipa Staljina. Odabrano mesto bilo je severno predgrađe Moskve Ostankino. Glavni planer bio je Vyacheslav Oltarzhevsky koji je planirao središnju aveniju sa fontanama, malim putevima i velikim trgom prema središnjem paviljonu na kraju avenije. To je danas stalni trgovački sajam i zabavni park u Moskvi. Zajedno sa parkom „Ostankino“ zahvata površinu od preko 325 hektara. Sa muzejima, restoranima i raznim atrakcijama, VDNH je pravi „grad u gradu“. Sovjetski vodiči su svojevremeno tvrdili da je za obilazak celog izložbenog prostora potrebno najmanje pet dana. VDNH se sastoji od nekoliko desetina izložbenih paviljona, koji su posvećeni sovjetskim republikama ili određenim područjima privrede, nauke i tehnike, i od kojih je, gotovo svaki, remek delo arhitekture. Čak 49 objekata VDNH-a priznati su kao spomenici kulturne baštine. Glavni simbol VDNH je fontana „Prijateljstvo naroda“ iz 1954 godine. Čine je 16 ženskih figura u zlatu, koje predstavljaju 16 sovjetskih republika (iako je u sastavu SSSR-a bilo 15 republika.).Odlazak i povratak metroom (karte za metro se plaćaju na licu mesta-nisu uračunate u cenu putovanja). U večernjim satima fakultativno krstarenje rekom Moskva. Grad Moskva nalazi se na istoimenoj reci i većina najbitnijih građevina leži na njenim obalama. Preko cele godine rekom Moskvom krstare brodovi i ledolomci. Reka Moskva kruži kroz centar grada. U sam grad reka ulazi sa severozapada i krivuda kroz grad ka jugoistoku i ušću u reku Oku. Krstarenje ovom rekom je vrlo interesantno i mnogi posetioci se odlučuju na pogled odavde jer itekako ima šta da se vidi. Na brodu postoji otvorena gornja paluba na koju se može popeti kada je toplo i uživati u brojnim znamenitostima iz ove perspektive kao; spomenik Petru velikom, Hram Hrista spasitelja, univerzitet Lomonosov, stadion Lužniki, park Gorki na čijem se keju leti okuplja veliki broj moskovljana i mnogih drugih. Na brodovima je i donji zatvoreni deo gde se služi hrana i piće. Najbolje je ploviti u večernjim satima jer Moskva važi za jedan od najlepše osvetljenih gradova na svetu. Noćenje.

3. dan (28.avgust 2022.) MOSKVA /PANORAMA BORODINSKE BITKE/ - ST. PETERBURG.

Doručak. Sobe treba napustiti do 10 sati. Slobodno vreme za individualno razgledanje grada ili fakultativna poseta muzeju Panorama Borodinske bitke, posvećen ratu sa Napoleonom 1812. g. Glavni eksponat muzeja je panorama, ogromno, slikano platno dimenzije 115x15m, koje visi u zatvorenom krugu i pretstavlja jedan od najtežih momenata bitke na Borodinskom polju. Muzej je, posle renoviranja, nedavno otvoren povodom obeležavanja jubilarne godišnjice, 200 godina od Borodinske bitke. U večernjim satima transfer do železničke stanice. Polazak voza za St.Peterburg grad koji je osnovao Petar Veliki, car naprednih shvatanja, grada koji je oduvek bio kulturna prestonica Rusije, grad Čajkovskog i Dostojevskog, grad gde je Petar Veliki započeo modernizaciju Rusije, carski grad preko dvesta godina, grad odakle je krenula Oktobarska revolucija koja je prethodila komunističkom dobu. Noćna vožnja.

4. dan (29.avgust 2022.) ST.PETERBURG.

Dolazak u jutarnjim satima. Panoramsko razgledanje grada autobusom. Sankt Peterburg je osnovao Petar Veliki 1703. godine, kako bi bio njegov prozor u Evropu, odnosno da osigura rusko prisustvo na Baltiku. Tokom velikog Severnog rata, Petar Veliki osvojio je švedsku tvrđavu na reci Nevi. Nekoliko nedelja kasnije, na ostrvu Zajači, 5 km od ušća reke u Finski zaliv, započeo je gradnju Petropavlovske tvrđave koja je postala prva zidana građevina novog grada. Grad je tada službeno nazvan po svom zaštitniku, apostolu Svetom Petru, ali mnogi smatraju da je njegov osnivač grad nazvao po sebi. Bili su pozvani mnogi arhitekti, inženjeri i graditelji iz cele Evrope koji su isušili močvarni prostor i sagradili jedan od najmodernijih tadašnjih gradova. Petar Veliki je cenio izgled Pariza, posebno Versaja, pa su mnoge građevine izgrađene prema pariškom uzoru. Za razliku od Moskve, arhitektura centra grada, koja se sastoji većinom od baroknih i neoklasičnih zdanja 18. i 19. veka, uglavnom je sačuvana, iako je određeni broj zgrada porušen tokom II svetskog rata. Od 1991.godine, istorijski centar Sankt Peterburga sa pripadajućom okolinom uvršteni su na popis mesta Svetske baštine Uneska. Smeštaj u hotel posle 14 sati. Slobodno poslepodne. Noćenje.

5. dan (30.avgust 2022.) ST.PETERBURG /PUŠKIN/PETERGOF/.

Doručak. Slobodan dan ili celodnevni fakulativni izlet autobusom: Puškin - bivše carsko selo udaljeno 26 kilometara od St.Peterburga, mesto na kojem se nalazi Carsko selo, prvobitno vlasništvo Švedskog plemstva, koje je ruski car Petar Veliki poklonio svojoj budućoj supruzi Katarini I 1608. godine. Originalni naziv Carsko Selo, mesto je dobilo po palati i parkovima koje je izgradila carica Katarina I, druga žena Petra Velikog. U Sovjetskoj eri mesto je dobilo ime po čuvenom ruskom pesniku Aleksandru Sergejeviču Puškinu koji je ovde studirao i živeo. Selo je poznato posebno po svojoj baroknoj palati, letnjoj rezidenciji carice Katarine Velike gde je ona često boravila, a koja je okružena velikim vrtovima i uredjenim parkovima. Obilazak Katerininog dvorca - zimske rezidencije ruskih careva. Raskošna carska palata je izgradjena 1717. godine po nacrtu italijanskog arhitekte Bartolomeja Rastrelija koji je kasnije dizajnirao Zimski dvorac u St.Peterburgu. Skoro sve prostorije su ukrašene zlatom i dragim kamenjem i vrednim umetničkim delima. Najimpresivnija soba unutar palate je Ćilibarska soba koja je potpuno prekrivena ovim poludragim kamenom u raznovrsnim nijansama. Originalana soba prvobitno se nalazila u okviru Šarlotenburške palate, koja je bila dom Fridriha Prvog. Fridrih Prvi je Petru Velikom predao sobu kao poklon, čime je cementiran savez između Rusije i Prusije protiv Švedske. Ćilibarska soba je prebačena u Rusiju u Sankt Peterburg, kao deo evropske umetničke kolekcije. Carica Katarina je naredila 1755. godine da se soba prebaci u Katarininu palatu. Italijanski dizajner Bartolomeo Rastreli je redizajnirao sobu da bi mogla da stane u novi prostor. Petergof, rusko selo udaljeno četrdesetak kilometara od St.Peterburga, gde se nalazi monumentalna, raskošna, očaravajuća palata Petra Velikog koju je po njegovim uputstvima, Jogan Fridrih Braunštejn, pruski majstor, projektovao. Ovo je velelepna građevina sa fontanama, carska rezidencija iz XVIII veka poznata kao „Ruski Versaj“ iz koga se pruža prekrasan pogled na more, neponovljivo arhitektonsko zdanje, živa je slika bogatstva i raskoši u kojoj su živeli ruski car i carica. Noćenje.

6. dan (31.avgust 2022.) ST.PETERBURG /ERMITAŽ/.

Doručak. Slobodno vreme ili fakultativna poseta Ermitažu jednom od najvećih i najznačajnijih kulturno-istorijskih i umetničkih muzeja na svetu sa preko tri miliona eksponata. Njegova ogromna zbirka izložena je u 6 zgrada na obali reke Neve, s tim što je glavna zgrada Zimski dvorac koji je nakada bio glavna rezidencija ruskih careva. Od šest gradjevina koje ga sačinjavaju njih četiri su otvorene za javnost, Zimski dvorac, Mali Ermitaž, Stari Ermitaž i Novi Ermitaž, dok su druge dve zatvorene: pozorište Ermitaža i Pomoćni dom. Danas je jedan od najpoznatijih muzeja na svetu sa čuvenim zbirkama antičke, indijske, islamske i ostalih umetnosti. Posebnu atrakciju čine remek dela od renesanse do početka 20 veka, zbirke brojnih grafika i crteža kao i zbirke medaljona i novca. Najznačajnija zbirka ovog muzeja je zbirka zapadno- evropskog slikarstva sa delima: Mikelandjela Buonarotija, Leonarda da Vinčija, Rubensa, Rembranta, Vinseta van Goga, Anrija Matisa i drugih. Pored zbirki slikarstva muzej je poznat po svojoj arheološkoj zbirci, zbirci srednjovekovne evropske umetnosti, zbirci skulptura i primenjene umetnosti kao i i kolekcija ruske umetnosti svih epoha. Zimski dvorac je najpoznatija građevina Sankt Peterburga, koja ne samo da fizički dominira Dvorskim trgom i južnim nasipom reke Neve, već igra i veliku političku, simboličnu i kulturnu ulogu u tri veka dugoj istoriji grada. Prva carska rezidencija u okviru Zimskog dvorca bila je drvena kuća izgrađena u holandskom stilu 1708. godine, za Petra Velikog i njegovu porodicu. Ona je 1711. godine zamenjena kamenom građevinom, čiji ostaci formiraju temelje Ermitaž pozorišta. Aleksandar II je bio poslednji od careva koji su koristili Zimski dvorac kao svoje glavno prebivalište. Delovi ove originalne palate danas su restaurirani i otvoreni za turiste. Noćenje.

7. dan (1.septembar 2022.) ST.PETERBURG - PETROPAVLOVSKA TVRDJAVA - KRSTARICA AURORA - BEOGRAD.

Doručak. Sobe treba napustiti do 10 sati. Odlazak u pratnji vodiča do Petropavlovske tvrđave, tvrđava iz ranog XVIII. veka, oko koje je izrastao istorijski centar grada Sankt Peterburga. Danas se ova tvrđava na ostrvu u reci Nevi pre svega koristi kao prostor za izložbe i muzeje, kao park i turistička atrakcija. Ova tvrđava je jedan od spomenika Sankt Peterburga pod zaštitom UNESKO. Tvrđavu od drveta je prvi započeo Petar Veliki 1703. po projektu Domenika Trecinija, kamena tvrđava je izgrađena od 1706. do 1740. Tvrđava je trebala da posluži za odbranu grada u Velikom severnom ratu, ali kod nje nikada nije došlo do ratnih okršaja. Od oko 1720. tvrđava je služila kao baza za gradski garnizon, i kao zatvor za političke ili zatvorenike visokog ranga. Za vreme Oktobarske revolucije, boljševici su 25 oktobra 1918 iz Petropavlovske tvrđave ispalili tridesetak granata na Zimski dvorac, od kojih je šteta bila minimalna. Godine 1924 njen veći deo je pretvoren u muzej. Tvrđava je pretrpela znatnu štetu u nemačkom artiljerijskom bombardovanju u Drugom svetskom ratu. Odlazak do ruske zaštićene krstarice Aurora, koja se trenutno čuva kao brod muzej u Sankt Peterburgu, zbog svoje uloge u otpočinjanju Oktobarske revolucije u Rusiji. Aurora je jedan od tri krstarice klase Palada, izgrađene u Sankt Peterburgu za službu na dalekom istoku (Pacifik). Svi brodovi ove klase su služili tokom Rusko-japanskog rata. Krajem 1916, brod je premešten u Sankt Peterburg zbog veće popravke. Grad je tada bio uzavreo od revolucionarnog uzbuđenja, i deo posade je učestvovao u februarskoj revoluciji 1917. Na brodu je osnovan revolucionarni komitet a veći deo posade se pridružio boljševicima, koji su pripremali komunističku revoluciju. 25. oktobra 1917, odbijanje naređenja da Aurora isplovi, je iniciralo Oktobarsku revoluciju. U 21:45 istog dana, plotun je ispaljen sa broda, što je bio signal za početak napada na Zimski dvorac, i početak Oktobarske revolucije. Posada Aurore je i sama učestvovala u napadu (ulaznice za tvrdjavu i krstaricu kao i karte za prevoz se plaćaju na licu mesta). Transfer na aerodrom oko 18 sati. Let za Beograd (JU 675) u 21.35. Sletanje u Beograd u 23.25 sati.

Moskva i Sankt Peterburg

26.08.2022  7 dana
ARANŽMAN OBUHVATA
  • avio i aerodromske takse u Beogradu, Moskvi i Sankt Peterburgu (oko 50 € na dan objavljivanja programa i koje su podložne promenama), avionski prevoz na relaciji Beograd-Moskva i St.Peterburg-Beograd, prevoz vozom spavaćim kolima u četvorokrevetnim kabinama na relaciji Moskva - St.Peterburg, smeštaj u hotelu kategorije četiri zvezdice u dvokrevetnim ili dvokrevetnim sobama sa pomoćnim ležajem (noćenje są doručkom - samousluživanje), transferi po programu putovanja, razgledanja prema programu, usluge vodiča i troškovi organizovanja putovanja.
699
REZERVIŠITE
Požurite! Ponuda važi do popunjavanja kapaciteta
ARANŽMAN NE OBUHVATA
  • gradske komunalne takse koje se plaćaju na recepciji hotela, medjunarodno putno zdravstveno osiguranje, prevoz metroom i karte za prevoz a sve prema programu putovanja, ulaznice za kulturno istorijske spomenike, troškovi Antigenskog ili PCR testa za ulazak i izlazak iz zemlje ukoliko bude bio potreban, fakultativni izleti i posete.
PLAN PUTOVANJA

1. dan (26.avgust 2022.) BEOGRAD - MOSKVA /KREMLJ/.

Sastanak putnika kod INFO PULTA, pored šaltera za check in na aerodromu “Nikola Tesla” u 04.05 sati. Let za Moskvu (JU 650) u 06.05 sati. Sletanje na aerodrom u Moskvi u 10.00. Panoramsko razgledanje grada. Moskva je jedan od najstarijih gradova u Evropi. Prvi put se pominje 1147. godine, a od petnaestog veka postaje prestonica ruske države. Taj status Moskva je imala do 1712. kada se glavni grad seli u Sankt Peterburg. Značaj grada nije opadao, a Moskva je postala centar brojnih značajnih događaja za ruski narod. Dvadesetih godina prošlog veka Moskva je postala glavni grad Sovjetskog Saveza i od tada nije gubila taj status. Danas je ovo moderna svetska metropola, centar ruske države, kulture, ekonomije, sporta. Brojni kulturno - istorijski spomenici potvrđuju značaj ovog prelepog grada. Crveni trg - srce Moskve, i ujedno početna lokacija za obilazak grada. Ovde se nalaze Lenjinov mauzolej, crkva Svetog Vasilija i jedan od zidova tvrđave Kremlj. Trg ima dugu istoriju, a prvi put se pominje u petnaestom veku, kada je na njemu osnovana pijaca. Crveni trg je jedna od najzanimljivijih turističkih lokacija u Moskvi. Lenjinov mauzolej čuva telo čuvenog sovjetskog revolucionara Vladimira Iliča Lenjina. Crkva Svetog Vasilija je zadužbina ruskog cara Ivana Groznog, a građena je u periodu od 1555 – 1561. godine. Ovo prelepo zdanje je jedan od simbola grada Moskve, a ovde se danas nalazi muzej. Boljšoj teatar je jedan od najpoznatijih u svetu. Predivna arhitektura i savršen umetnički program su glavna obeležja ovog zdanja. Katedrala Hrista Spasitelja je izgrađena 1997. godine, na mestu gde se nekada nalazila istoimena crkva iz devetnaestog veka, srušena u vreme vladavine Staljina. Prvobitna katedrala je predstavljala pomen na pobedu Moskovljana nad Napoleonom, dok je druga posvećena teškoćama Moskve u dvadesetom veku. Novodevičij manastir je podignut početkom šesnaestog veka i nalazi se u potpuno netaknutom stanju do dan danas. Ovo je ujedno i tvrđava, a u blizini se nalazi groblje na kome su sahranjeni brojni ruski velikani. Gorki park je dobio ime po Maksimu Gorkom. Svetski poznat park je idealno mesto za beg od gradske buke. U njemu se nalaze brojne turističke atrakcije koje svakako vredi obići. Slobodno vreme za putnike koji ne idu u razgledanje Kremlja. Fakultativni izlet za Kremlj - najznačajnije obeležje Moskve. Moskovski Kremlj , ili jednostavno Kremlj, je utvrđeni kompleks u središtu Moskve. Današnji izgled Kremlj je postepeno sticao vekovima, najviše između XIV i XVII veka pod uticajem tadašnje arhitekture koja je preovladavala u Rusiji i svetu. Tokom više od osam vekova postojanja, izgled Kremlja se više puta menjao. Svaka epoha ruske istorije i vladari koji su ih obeležili, ostavili su svoj trag u izgradnji i razvoju zgusnutih kremaljskih građevina, od kojih su Ivan Kalita, Ivan III, Katarina II i Nikolaj I Romanov su imali najviše zasluga za konačan izgled Kremlja. Kompleks uključuje četiri palate, četiri katedrale i ograđujući Kremaljski zid sa kremaljskim kulama. Osim toga, unutar ovog kompleksa nalazi se i Velika kremaljska palata koja je pre bila rezidencija cara u Moskvi. Najstarija građevina u Kremlju je Granovita palata, sagrađena za vreme Ivana III., 1491 godine Kompleks sada služi kao službena rezidencija predsednika Ruske Federacije i kao muzej sa gotovo 3 miliona posetioca godišnje. Kremlj gleda na reku Moskvu na jugu, katedralu svetog Vasilija i Crveni trg na istoku i Aleksandrovu baštu na zapadu. Od 1990 godine, zajedno sa Crvenim trgom, Kremlj je ušao na UNESCO-v spisak mesta svetske baštine kao mesto koje je neodvojivo povezano sa najvažnijim istorijskim i političkim događajima u Rusiji od XIII veka nadalje. Oružana komora, kuća sa blagom, deo je kompleksa Velike palate u Kremlju. Nalazi se u zgradi koju je 1851 godine izgradio poznati arhitekta Konstantin Ton. Muzejske zbirke temeljile su se na dragocenim predmetima koji su vekovima bili sačuvani u carskoj riznici i drugim mestima. Neki od eksponata izrađeni su u kremaljskim radionicama, drugi su prihvaćeni kao ambasadorski pokloni. Muzej je dobio ime po jednoj od najstarijih riznica Kremlja. Oružana komora čuva drevne državne relikvije, svečanu kraljevsku odeću i krunidbene haljine, odeću arhijereja Ruske pravoslavne crkve, najveću zbirku zlatnog i srebrnog pribora ruskih bogataša, zapadnoevropsko umetničko srebro, svečano oružje i oklop, ceremonijalne kočije. Muzej ima više od četiri hiljade primeraka primenjene umetnosti napravljenih u Rusiji, evropskim i istočnim zemljama od IV. do početka XX. veka. Najviši umetnički nivo i posebna istoriska i kulturna vrednost izloženih predmeta učinili su oružanu komoru Moskovskog Kremlja svetski poznatim muzejom. Odlazak autobusom do hotela. Smeštaj u hotel. Noćenje.

2. dan (27.avgust 2022.) MOSKVA - MOSKOVSKI METRO - PARK VDNH - /KRSTARENJE REKOM MOSKVA/.

DDoručak.Odlazak i razgledanje Moskovskog metroa, jedan od najlepših metroa u svetu. Stanice su ukrašene u bogatom socrealističkom stilu, sa širokim stubovima i masivnim lusterima koji dominiraju objektom. Moskovski metro ukupno ima 325,4 km pruge, 12 linija i 194 stanice. Prosečnim radnim danom u metrou se preveze 8-9 miliona putnika. Sistem je skoro u potpunosti izgrađen pod zemljom, mada pojedine linije (1, 2, 4) prelaze reku preko mosta. Izuzetak je Filjovskaja 4 koja ima 7 nadzemnih stanica. Prva linija otvorena je 15.5.1935 godine prema planovima Lazara Kaganoviča, između Sokoljnika i Parka Kulture. Konstrukcija prvih stanica je bila bazirana na drugim podzemnim sistemima, sa retkim konstruktivnim inovacijama. Kijevskaja stanica je bila prva koja je ponela nacionalne motive. Dodatne dve linije izgrađene su do početka Drugog svetskog rata. Arbatska linija je produžena do Kurske stanice Gorkovsko-Zamoskvoreckaja linija je otvorena između Sokola i Teatraljne. Dizajn stanica je pratio popularni art-deko stil, ali kroz socijalističke vizije. Takođe, došlo je do teničkih unapređenja – počelo se sa gradnjom na dubokim nivoima. Stanica Majakovskaja, na plafonu ove stanice, koja je izgrađena 1938.godine, može se videti mozaik sa potpornim stubovima od crvenog mermera i čelika u socrealističkom stilu. Posle rata počinje izgradnja četvrte faze koja je uključivala Kružnu liniju i duboku deonicu Arbatsko-Parkovske linije od Trga Revolucije do Kievskaje, i površinsku deonicu do Prvomajskaje. Rane 1950 godine su vrhunac dizajna i dekoracije i evidentni su na ovim stanicama. Metro u Moskvi predstavlja pravo remek-delo ljudske kreativnosti u graditeljstvu. Ceo sistem je za posetioce veoma atraktivan kako zbog lepih stanica tako i zbog svoje efikasnosti. Komsomolskaja je najprometnija stanica Moskovskog metroa, izgrađena polovinom prošlog veka pleni svojom galerijom mozaika sa temama iz bogate ruske istorije. Takođe se na jednoj stanici mogu videti bronzane skulpture vojnika crvenoarmejaca a koje imaju i funkciju stubova. Ceo sistem metroa je simbol napretka Rusije kao i Moskve. Preko jedinstvenog stila gradnje stanica i njihovih raskošnih enterijera netipičnih za ovu vrstu objekata može se pratiti razvoj sovjetske arhitekture i umetnosti (karte za metro se plaćaju na licu mesta-nisu uračunate u cenu putovanja). Odlazak do parka- Izložba dostignuća narodne privrede (VDNH) otvorena je 1 avgusta 1939 godine, a danas je to jedan od najvećih izložbenih, muzejskih i rekreacionih kompleksa na svetu. Izložbeni centar izgrađen je u doba Josipa Staljina. Odabrano mesto bilo je severno predgrađe Moskve Ostankino. Glavni planer bio je Vyacheslav Oltarzhevsky koji je planirao središnju aveniju sa fontanama, malim putevima i velikim trgom prema središnjem paviljonu na kraju avenije. To je danas stalni trgovački sajam i zabavni park u Moskvi. Zajedno sa parkom „Ostankino“ zahvata površinu od preko 325 hektara. Sa muzejima, restoranima i raznim atrakcijama, VDNH je pravi „grad u gradu“. Sovjetski vodiči su svojevremeno tvrdili da je za obilazak celog izložbenog prostora potrebno najmanje pet dana. VDNH se sastoji od nekoliko desetina izložbenih paviljona, koji su posvećeni sovjetskim republikama ili određenim područjima privrede, nauke i tehnike, i od kojih je, gotovo svaki, remek delo arhitekture. Čak 49 objekata VDNH-a priznati su kao spomenici kulturne baštine. Glavni simbol VDNH je fontana „Prijateljstvo naroda“ iz 1954 godine. Čine je 16 ženskih figura u zlatu, koje predstavljaju 16 sovjetskih republika (iako je u sastavu SSSR-a bilo 15 republika.).Odlazak i povratak metroom (karte za metro se plaćaju na licu mesta-nisu uračunate u cenu putovanja). U večernjim satima fakultativno krstarenje rekom Moskva. Grad Moskva nalazi se na istoimenoj reci i većina najbitnijih građevina leži na njenim obalama. Preko cele godine rekom Moskvom krstare brodovi i ledolomci. Reka Moskva kruži kroz centar grada. U sam grad reka ulazi sa severozapada i krivuda kroz grad ka jugoistoku i ušću u reku Oku. Krstarenje ovom rekom je vrlo interesantno i mnogi posetioci se odlučuju na pogled odavde jer itekako ima šta da se vidi. Na brodu postoji otvorena gornja paluba na koju se može popeti kada je toplo i uživati u brojnim znamenitostima iz ove perspektive kao; spomenik Petru velikom, Hram Hrista spasitelja, univerzitet Lomonosov, stadion Lužniki, park Gorki na čijem se keju leti okuplja veliki broj moskovljana i mnogih drugih. Na brodovima je i donji zatvoreni deo gde se služi hrana i piće. Najbolje je ploviti u večernjim satima jer Moskva važi za jedan od najlepše osvetljenih gradova na svetu. Noćenje.

3. dan (28.avgust 2022.) MOSKVA /PANORAMA BORODINSKE BITKE/ - ST. PETERBURG.

Doručak. Sobe treba napustiti do 10 sati. Slobodno vreme za individualno razgledanje grada ili fakultativna poseta muzeju Panorama Borodinske bitke, posvećen ratu sa Napoleonom 1812. g. Glavni eksponat muzeja je panorama, ogromno, slikano platno dimenzije 115x15m, koje visi u zatvorenom krugu i pretstavlja jedan od najtežih momenata bitke na Borodinskom polju. Muzej je, posle renoviranja, nedavno otvoren povodom obeležavanja jubilarne godišnjice, 200 godina od Borodinske bitke. U večernjim satima transfer do železničke stanice. Polazak voza za St.Peterburg grad koji je osnovao Petar Veliki, car naprednih shvatanja, grada koji je oduvek bio kulturna prestonica Rusije, grad Čajkovskog i Dostojevskog, grad gde je Petar Veliki započeo modernizaciju Rusije, carski grad preko dvesta godina, grad odakle je krenula Oktobarska revolucija koja je prethodila komunističkom dobu. Noćna vožnja.

4. dan (29.avgust 2022.) ST.PETERBURG.

Dolazak u jutarnjim satima. Panoramsko razgledanje grada autobusom. Sankt Peterburg je osnovao Petar Veliki 1703. godine, kako bi bio njegov prozor u Evropu, odnosno da osigura rusko prisustvo na Baltiku. Tokom velikog Severnog rata, Petar Veliki osvojio je švedsku tvrđavu na reci Nevi. Nekoliko nedelja kasnije, na ostrvu Zajači, 5 km od ušća reke u Finski zaliv, započeo je gradnju Petropavlovske tvrđave koja je postala prva zidana građevina novog grada. Grad je tada službeno nazvan po svom zaštitniku, apostolu Svetom Petru, ali mnogi smatraju da je njegov osnivač grad nazvao po sebi. Bili su pozvani mnogi arhitekti, inženjeri i graditelji iz cele Evrope koji su isušili močvarni prostor i sagradili jedan od najmodernijih tadašnjih gradova. Petar Veliki je cenio izgled Pariza, posebno Versaja, pa su mnoge građevine izgrađene prema pariškom uzoru. Za razliku od Moskve, arhitektura centra grada, koja se sastoji većinom od baroknih i neoklasičnih zdanja 18. i 19. veka, uglavnom je sačuvana, iako je određeni broj zgrada porušen tokom II svetskog rata. Od 1991.godine, istorijski centar Sankt Peterburga sa pripadajućom okolinom uvršteni su na popis mesta Svetske baštine Uneska. Smeštaj u hotel posle 14 sati. Slobodno poslepodne. Noćenje.

5. dan (30.avgust 2022.) ST.PETERBURG /PUŠKIN/PETERGOF/.

Doručak. Slobodan dan ili celodnevni fakulativni izlet autobusom: Puškin - bivše carsko selo udaljeno 26 kilometara od St.Peterburga, mesto na kojem se nalazi Carsko selo, prvobitno vlasništvo Švedskog plemstva, koje je ruski car Petar Veliki poklonio svojoj budućoj supruzi Katarini I 1608. godine. Originalni naziv Carsko Selo, mesto je dobilo po palati i parkovima koje je izgradila carica Katarina I, druga žena Petra Velikog. U Sovjetskoj eri mesto je dobilo ime po čuvenom ruskom pesniku Aleksandru Sergejeviču Puškinu koji je ovde studirao i živeo. Selo je poznato posebno po svojoj baroknoj palati, letnjoj rezidenciji carice Katarine Velike gde je ona često boravila, a koja je okružena velikim vrtovima i uredjenim parkovima. Obilazak Katerininog dvorca - zimske rezidencije ruskih careva. Raskošna carska palata je izgradjena 1717. godine po nacrtu italijanskog arhitekte Bartolomeja Rastrelija koji je kasnije dizajnirao Zimski dvorac u St.Peterburgu. Skoro sve prostorije su ukrašene zlatom i dragim kamenjem i vrednim umetničkim delima. Najimpresivnija soba unutar palate je Ćilibarska soba koja je potpuno prekrivena ovim poludragim kamenom u raznovrsnim nijansama. Originalana soba prvobitno se nalazila u okviru Šarlotenburške palate, koja je bila dom Fridriha Prvog. Fridrih Prvi je Petru Velikom predao sobu kao poklon, čime je cementiran savez između Rusije i Prusije protiv Švedske. Ćilibarska soba je prebačena u Rusiju u Sankt Peterburg, kao deo evropske umetničke kolekcije. Carica Katarina je naredila 1755. godine da se soba prebaci u Katarininu palatu. Italijanski dizajner Bartolomeo Rastreli je redizajnirao sobu da bi mogla da stane u novi prostor. Petergof, rusko selo udaljeno četrdesetak kilometara od St.Peterburga, gde se nalazi monumentalna, raskošna, očaravajuća palata Petra Velikog koju je po njegovim uputstvima, Jogan Fridrih Braunštejn, pruski majstor, projektovao. Ovo je velelepna građevina sa fontanama, carska rezidencija iz XVIII veka poznata kao „Ruski Versaj“ iz koga se pruža prekrasan pogled na more, neponovljivo arhitektonsko zdanje, živa je slika bogatstva i raskoši u kojoj su živeli ruski car i carica. Noćenje.

6. dan (31.avgust 2022.) ST.PETERBURG /ERMITAŽ/.

Doručak. Slobodno vreme ili fakultativna poseta Ermitažu jednom od najvećih i najznačajnijih kulturno-istorijskih i umetničkih muzeja na svetu sa preko tri miliona eksponata. Njegova ogromna zbirka izložena je u 6 zgrada na obali reke Neve, s tim što je glavna zgrada Zimski dvorac koji je nakada bio glavna rezidencija ruskih careva. Od šest gradjevina koje ga sačinjavaju njih četiri su otvorene za javnost, Zimski dvorac, Mali Ermitaž, Stari Ermitaž i Novi Ermitaž, dok su druge dve zatvorene: pozorište Ermitaža i Pomoćni dom. Danas je jedan od najpoznatijih muzeja na svetu sa čuvenim zbirkama antičke, indijske, islamske i ostalih umetnosti. Posebnu atrakciju čine remek dela od renesanse do početka 20 veka, zbirke brojnih grafika i crteža kao i zbirke medaljona i novca. Najznačajnija zbirka ovog muzeja je zbirka zapadno- evropskog slikarstva sa delima: Mikelandjela Buonarotija, Leonarda da Vinčija, Rubensa, Rembranta, Vinseta van Goga, Anrija Matisa i drugih. Pored zbirki slikarstva muzej je poznat po svojoj arheološkoj zbirci, zbirci srednjovekovne evropske umetnosti, zbirci skulptura i primenjene umetnosti kao i i kolekcija ruske umetnosti svih epoha. Zimski dvorac je najpoznatija građevina Sankt Peterburga, koja ne samo da fizički dominira Dvorskim trgom i južnim nasipom reke Neve, već igra i veliku političku, simboličnu i kulturnu ulogu u tri veka dugoj istoriji grada. Prva carska rezidencija u okviru Zimskog dvorca bila je drvena kuća izgrađena u holandskom stilu 1708. godine, za Petra Velikog i njegovu porodicu. Ona je 1711. godine zamenjena kamenom građevinom, čiji ostaci formiraju temelje Ermitaž pozorišta. Aleksandar II je bio poslednji od careva koji su koristili Zimski dvorac kao svoje glavno prebivalište. Delovi ove originalne palate danas su restaurirani i otvoreni za turiste. Noćenje.

7. dan (1.septembar 2022.) ST.PETERBURG - PETROPAVLOVSKA TVRDJAVA - KRSTARICA AURORA - BEOGRAD.

Doručak. Sobe treba napustiti do 10 sati. Odlazak u pratnji vodiča do Petropavlovske tvrđave, tvrđava iz ranog XVIII. veka, oko koje je izrastao istorijski centar grada Sankt Peterburga. Danas se ova tvrđava na ostrvu u reci Nevi pre svega koristi kao prostor za izložbe i muzeje, kao park i turistička atrakcija. Ova tvrđava je jedan od spomenika Sankt Peterburga pod zaštitom UNESKO. Tvrđavu od drveta je prvi započeo Petar Veliki 1703. po projektu Domenika Trecinija, kamena tvrđava je izgrađena od 1706. do 1740. Tvrđava je trebala da posluži za odbranu grada u Velikom severnom ratu, ali kod nje nikada nije došlo do ratnih okršaja. Od oko 1720. tvrđava je služila kao baza za gradski garnizon, i kao zatvor za političke ili zatvorenike visokog ranga. Za vreme Oktobarske revolucije, boljševici su 25 oktobra 1918 iz Petropavlovske tvrđave ispalili tridesetak granata na Zimski dvorac, od kojih je šteta bila minimalna. Godine 1924 njen veći deo je pretvoren u muzej. Tvrđava je pretrpela znatnu štetu u nemačkom artiljerijskom bombardovanju u Drugom svetskom ratu. Odlazak do ruske zaštićene krstarice Aurora, koja se trenutno čuva kao brod muzej u Sankt Peterburgu, zbog svoje uloge u otpočinjanju Oktobarske revolucije u Rusiji. Aurora je jedan od tri krstarice klase Palada, izgrađene u Sankt Peterburgu za službu na dalekom istoku (Pacifik). Svi brodovi ove klase su služili tokom Rusko-japanskog rata. Krajem 1916, brod je premešten u Sankt Peterburg zbog veće popravke. Grad je tada bio uzavreo od revolucionarnog uzbuđenja, i deo posade je učestvovao u februarskoj revoluciji 1917. Na brodu je osnovan revolucionarni komitet a veći deo posade se pridružio boljševicima, koji su pripremali komunističku revoluciju. 25. oktobra 1917, odbijanje naređenja da Aurora isplovi, je iniciralo Oktobarsku revoluciju. U 21:45 istog dana, plotun je ispaljen sa broda, što je bio signal za početak napada na Zimski dvorac, i početak Oktobarske revolucije. Posada Aurore je i sama učestvovala u napadu (ulaznice za tvrdjavu i krstaricu kao i karte za prevoz se plaćaju na licu mesta). Transfer na aerodrom oko 18 sati. Let za Beograd (JU 675) u 21.35. Sletanje u Beograd u 23.25 sati.