PLAN PUTOVANJA
1. dan (7.februar 2026.) BEOGRAD – DOHA.
Sastanak putnika kod info pulta, pored šaltera za check in na aerodromu “Nikola Tesla” u 08.55 sati. Let za Dohu (QR 232) u 11.55 sati. Sletanje u Dohu u 18.50.
2. dan (8.februar 2026.) DOHA - HO ŠI MIN.
Let za Ho Ši Min (QR 970) u 02.00 sati. Sletanje u Ho Ši Min u 13.05 sati po lokalnom vremenu. Transfer do hotela. Smeštaj. Slobodno popodne. Noćenje.
3. dan (9.februar 2026.) HO ŠI MIN - CU ŠI - HO ŠI MIN.
Doručak. Polazak autobusom do Cu Ši tunela, u okolini Ho Si Mina/Saigona, gdje su se odvijale žestoke borbe između američkih snaga i snaga Vietkonga. Radi se o tunelima u kojima se odvijao život za vreme rata. Budući da su se borci Vietkonga vrlo teško mogli nositi sa tehnički mnogo nadmoćnijim neprijateljem, oni su sigurnost za sebe i svoje porodice pronalazili duboko pod zemljom. Neverovatno zvuči podatak da je iskopano preko 240 kilometara tunela kroz džunglu, u koje zbog svoje građe nisu mogli ući američki vojnici. Ovi svojevrsni lavirinti pod zemljom su imali bezbroj ulaza i izlaza, pa američki vojnici nisu imali apsolutno nikakve šanse za pešadijsko napredovanje, jer ni sami nisu znali odakle preti opasnost i kako protivnički borci jednostavno nestaju. Ulazi u Cu Si tunele su bili odlično sakriveni, i njihove dimenzije su bile takve da u njih mogu ući samo Azijati. Danas su za potrebe turističkih obilazaka neki od tunela prošireni. Povratak u Ho Si Min/Saigon bivši glavni grad Južnog Vijetnama koji je, nakon povlačenja Amerikanaca, pao 1975. godine pod vlast komunista sa severa. Saigon je tada preimenovan u Ho-Ši-Min po komunističkom revolucionarnom vođi i državniku, koji je podržavao južnovijetnamsku gerilu i borio se protiv američke vojne intervencije. Ipak, za obične ljude ime grada je uvek ostalo Saigon. Saigon ili Ho Chi Min City je najmnogoljudniji grad u Vijetnamu, ali ne i glavni. On je bio sedište Vlade Južnog Vijetnama, koja je bila antikomunistička i zajedno sa snagama SAD-a se borila protiv ujedinjenja zemlje. Povlačenjem Amerikanaca, pala je i Vlada, a nekadašnje njeno sedište je današnje turističko odredište. Razgledanje grada. Noćenje.
4. dan (10.februar 2026.) HO ŠI MIN / MAJ TO /.
Doručak. Slobodan dan ili fakultativni polazak autobusom do delte reke Mekong. Ova moćna reka izvire negde ispod Tibeta i prolazi kroz zemlje Indokine, pre nego što se ulije u Južnokinesko more. U slobodnom prevodu Mekong bi bila Majka reka, i ona to predstavlja za brojno stanovništvo ove regije. Neki prevodi ovu reku zovu Velikom, a drugi rekom Devet Zmajeva, jer se reka u zadnjem toku razdvaja na devet krakova i predstavlja novih devet reka. Kažu da se samo u delti Mekonga proizvede više pirinča nego u Japanu i Koreji zajedno. Po dolasku u grad Maj To koji je osnovan 1680. godine od strane kineskih izbeglica koji su bežali sa Tajvana nakon pada Južne dinastije Ming, ukrcavanje na brodić koji plovi malim kanalima delte reke Mekong, gde se mogu videti običaji i način života lokalnog stanovništva. Dolazak na čuveno ostrvo Unicorn gde se moze uživati u orhidejama, kao i probati mnogobrojno sezonsko voće, uz zvuke tradicionalne lokalne muzike. Noćenje.
5. dan (11.februar 2026.) HO ŠI MIN - HJU.
Doručak. Transfer autobusom do aerodroma. Let za Hju, lokalnom avio-kompanijom. Dolazak u Hju, prestonicu imperijalnog Vijetnama, pa iako su mnoge njene najimpresivnije zgrade uništene tokom američkog rata i dalje je veoma atraktivna za turiste. To je i središte vladara ove zemlje iz 19. veka. Hju duguje svoj šarm delimično svojoj lokaciji na reci Perfume. Danas grad ima novu i staru celinu gde je novi deo sa mnoštvom hotela a na drugoj strani reke se nalazi Carska palata sa brojnim hramovima, vrtovima, opasana zidinama i velikim jarbolom sa kog se vijori nacionalna zastava. Thien Mu pagoda je udaljena od grada 4 km, kao i nekoliko grobnica vijetnamskih kraljeva. Grobnice su neverovatne, pravi mali kameni gradovi, unutar kojih se vidi raskoš prošlog vremena. Razgledanje grada. Smeštaj u hotel. Noćenje.
6. dan (12.februar 2026.) HJU - HOJ AN.
Doručak. Nastavak razgledanja grada. Poseta tipične baštenske kuće, upoznajući se o sofisticiranim pravilima arhitekture i geometrije, koja je izgradjena u skladu sa neobičnim ambijentom i osećajući se smireno u njemu. Odlazak do velikog mauzoleja kralja Tu Duka, koji prelepo oslikava vijetnamsko razmišljanje o životu posle života. To je prilika da se sazna više o istoriji dinastije Ngujen i francuskoj kolonijalnoj invaziji. Odlazak u obližnja sela koja proizvode tamjan i konusne šešire. Nakon pauze za ručak, nastavak putovanja do Hoj Ana, duž najživopisnijeg dela Nacionalnog autoputa 1, vozeći se duž belih peščanih plaža Lang Koa, penjući se preko zadivljujućeg prevoja Hai Van i vozeći se kroz živopisni priobalni grad Danang. Po dolasku u Hoj An, smeštaj u hotel. Noćenje.
7. dan (13.februar 2026.) HOJ AN.
Doručak. Razgledanje Hoj Ana, Istorijski najatraktivniji Vijetnamski grad. Nekada je bio važna luka. Lice Starog grada unutar koga je zabranjen saobraćaj sačuvalo je neverovatno nasleđe kao što su, stare kineske zgrade, japanski natkriveni most koji unutar sebe ima i malo budističko svetilište, nekoliko hramova i stare, dobro očuvane tradicionalne kuće. Jedan od bitnih razloga zašto se ovde turisti zadržavaju su krojači. U starom jezgru je skoro svaki drugi objekat krojačka radnja. Grad je na popisu UNESCO svetske kulturne baštine. Ovaj očaravajući grad odiše mirnim, sanjivim ambijentom, sa uskim ulicama obrubljenim drvenim trgovinama sa pločicama prekrivenim mahovinom i ukrašenim živopisnim svjetiljkama svih oblika i veličina. Poseta kultnoj znamenitosti Japanski pokriveni most, kinesko-vijetnamsku trgovačka kuća i muzej Hju Ana. Obilazak radionice fenjera koja se nalazi u kući lokalnog zanatlije, gde će se videti tradicionalne tehnike izrade fenjera. Kako padne noć, fenjeri, za koje se veruje da donose sreću, radosti i prosperitet, postaju kruna grada. Stotine njih osvetljavaju uske uličice i obalu reke, a njihovi odrazi plešu u vodama reke Tu Bon, stvarajući zapanjujuće lep spektakl. Noćenje.
8. dan (14.februar 2026.) HOJ AN /BRDO BA NA i MOST ZLATNE RUKE/.
Doručak. Slobodan dan za individualno razgledanje grada ili fakultativni izlet za Ba Na Hills˛&Golden Hand Bridge. Poludnevni izlet autobusom za Ba Na brdo udaljeno od Hju Ana 70 km, nakon vožnje uspon žičarom sa koje se pruža slikoviti pejzaž. Obilazak Mosta Zlatne ruke koji se nalazi na visini od 1414 metara nadmorske visine, napravljen od debelih drvenih rešetaka upotpunjenih pozlaćenim balustradama, most Zlatne ruke ima elegantan završetak dok se presijava na suncu, podsećajući na svilenu traku skrivenu u oblacima. Poseta i drugim atrakcijama u kompleksu na vrhu planine, kao što su pagoda Lin Ung, kula Fong Tu, Francusko selo, Vrt ljubavi, Park fantazije i dr. Noćenje.
9. dan (15.februar 2026.) HOJ AN - DA NANG - HANOJ.
Doručak. Odlazak za Da Nang, obalni grad u središnjem Vijetnamu poznat po peščanim plažama i bivša Francuska kolonijalna luka. Panoramsko razgledanje grada: poluostrvo Son Tra, muzej Čam, most Han, pijaca Han...Transfer do aerodroma, Let avionom lokalne avio kompanije za Hanoj, srce bogatog kulturnog nasledja Vijetnama. Transfer do hotela. Smeštaj u hotel. Noćenje.
10. dan (16.februar 2026.) HANOJ.
Doručak. Razgledanje grada. Prostor Hanoja je bio naseljen od 3000 godina pre nove ere. Oko 200. godine pre nove ere je na tom mestu nastala tvrđava Co Loa. U kasnijem periodu je na tom prostoru postojalo više naselja koja su menjala imena Od 1831. dobija današnje ime Hanoj. 1873. su Francuzi okupirali Vijetnam i uspostavili koloniju Francusku Indokinu čiji je Hanoj glavni grad. Tokom 2. svetskog rata su grad okupirali Japanci. Grad je bio više puta razaran tokom Vijetnamskog rata 1955.-1975. Nakon završetka rata 1976. je Hanoj glavni grad ujedinjenog Vijetnama.
Hanoj je kroz vekove bio centar vijetnamske kulture, pa ima mnogo kulturno-istorijskih spomenika. Značajna je stara gradska četvrt sa brojnim istorijskim građevinama. Posebno su interesantni konfučijanski hram Văn Mieu, budistička pagoda Chua Mot Cot i stara gradska tvrđava. Postoji mnogo ostataka francuske kolonijalne arhitekture (katedrala, predsednička palata) i novijih socijalističkih spomenika (posebno mauzolej Ho Ši Mina). Obilazak Pagode sa jednim stubom, zatim Hram književnosti kako bi se upoznali sa dve pokretačke sile vijetnamske kulture. Obilazak muzeja etnologije gde se mogu videti etničke i kulturne raznolikosti zemlje. U poslepodnevnim satima vožnja rikšom kroz frenetičnu i lavirintsku Staru četvrt, vekovnu ulicu esnafa gde lokalno stanovništvo i dalje obavlja tradicionalne poslove i trguje na stare načine. Noćenje.
11. dan (17.februar 2026.) HANOJ /trodnevni izlet NIN BIN-HA LONG/.
Doručak. Slobodno vreme za individualno razgledanje grada ili fakultativni trodnevni izlet za Nin Bin i Ha Long. Noćenje.
Fakultativni izlet Nin Bin-Ha Long: Nin Bin se nalazi oko 100 kilometara južno od Hanoja. U Hoa Luu, drevnoj prestonici Vijetnama za vreme dinastija Dinh i Le, nalaze se hramovi posvećeni ovim carevima, izgrađeni na izvornim temeljima palata iz X. i XI. veka. 500 stepenica vodi do vrha planine Ngoa Long odakle se pruža prekrasan pogled na planine, pirinčana polja i vodene površine. Obilazak hramova posvećenih carevima. Vožnja čamcem na vesla duž reke Ngo Dong, prolazeći kroz drevne pećine sa visokim krečnjačkim krševima usred bujnih zelenih pirinčanih polja. Poznat kao “zaliv Ha Long na kopnu” prirodne lepote Tam Koka su zaista zadivljujuće. Smeštaj u hotel u Nin Bin. Noćenje.
12. dan (18.februar 2026.) HANOJ /trodnevni izlet NIN BIN-HA LONG/.
Doručak. Slobodno vreme za individualno razgledanje grada ili fakultativni trodnevni izlet za Nin Bin i Ha Long. Noćenje.
Fakultativni izlet Nin Bin-Ha Long: Polazak za Ha Long. Putovanje kroz bogato poljoprivredno zemljište delte Crvene reke do zaliva Ha Long, najveće prirodnog čuda Vijetnama. Ha Long je poznati zaliv na severu južnokineskog mora koji ima 1000 krecnjackih stena i ostrva razbacanih naokolo sa mnoštvom atraktivnih pećina. Područje je na listi UNESCO kulturne baštine, a i Džems Bond se šetao naokolo u filmu “Sutra ne umire nikada”. Na većinu ostrva se ne može ni popeti, ni pristati zbog strme i grube konfiguracije stena, samo nekoliko njih ima klasičan prilaz sa mora ili pristanište. Svaka formacija ima svoje gusto rastinje a osim bogate flore jedini stanovnici ostrva su životinje. Ukrcavanje na luksuzni brod i razgledanje zaliva. Rucak i vecera na brodu. Ljudi ovde žive na vodi tj. splavovima koji grupisani čine sela, sa školama, radnjama, domaćim životinjama, apsolutno ceo život se odvija na vodi, sa stenama okolo koje služe kao zaštita od vetra ili sunca. Iz udobnosti broda uživajte u neverovatnom okruženju hiljadu ostrva i ostrvaca koji vire iz smaragdnih voda. Nadrealni morski pejzaži, zanimljive posete i aktivnosti učiniće ovo krstarenje nezaboravnim iskustvom. Noćenje na brodu.
13. dan (19.februar 2026.) HANOJ /trodnevni izlet NIN BIN-HA LONG/.
Doručak. Sobe treba napustiti do 11 sati. Slobodno vreme za individualno razgledanje grada ili fakultativni trodnevni izlet za Nin Bin i Ha Long. Transfer autobusom do aerodroma oko 22 sata.
Fakultativni izlet Nin Bin-Ha Long: U rano jutro mnoga ostrva oživljavaju od zvuka raznih morskih ptica koje se gnezde u gustoj zelenoj vegetaciji koja obuhvata krečnjački krš. Povratak ka kopnu, prolazeći kroz neverovatne stenovite formacije koje podsećaju na borbu petlova, zmajeve itd. Iskrcavanje sa broda oko podneva i nastavak putovanja autobusom za Hanoj. Slobodno vreme do transfera na aerodrom. Transfer autobusom do aerodroma oko 22 sata.
14. dan (20.februar 2026.) HANOJ - DOHA - BEOGRAD.
Let za Dohu (QR 985) u 01.40 sati. Sletanje u Dohu u 05.50 sati po lokalnom vremenu. Nastavak puta za Beograd (QR 231) u 07.20. Sletanje u Beograd u 10.55 sati.